Monday 7 November 2011

Hari Kedua Raya Korban ataupun Aidiladha

Hari  ni,7 hari bulan 11,2011...seronok la jugak...Keluarga besar belah mak aku wat korban seekor lembu.Acik2 dan wak2 aku semua gotong - royong "menyetelkan" seekor lembu tu...daripada seekor lembu yang hidup,sehingga lah menjadi sup gear box,rendang,dan macam2 lagi jenis masakan.Aku rasa raya haji ni lebih meriah daripada hari raya puasa...sebab semua ahli keluarga,sepupu aku berkumpul kat rumah arwah atok dan nenek aku....setelah sekian lama kitorang jarang berkumpul,ni lah masa yang tak akan aku lepaskan walau apa cara sekalipun.Sebenarnya,aku patut balik ke Sabak Bernam hari ni...tapi aku tangguhkan balik besok semata-mata kerana hari ini adalah hari istimewa...umpama hari keluarga jugak la....ok la..sekian cerita aku untuk hari ini...kalau tak best,mintak maaf la...aku pun budak baru belajar main blog ni...peace yawh!...(^_^)

4 comments:

  1. salam idul adha bro...
    smoga usia kita diberkati Allah dalam bulan zulhijjah ni...

    ReplyDelete
  2. sama la kite....slmt hr rye haji...=)

    ReplyDelete
  3. wahhhh,,, tak simpan untuk kite poun '__'

    ReplyDelete
  4. nani lmbt blk...rye haji blk ke??=)

    ReplyDelete